onsdag 7 september 2016

Nytt tak 2016 - del 2

Att detta får ett eget inlägg beror på att allt inte alltid går som det är tänkt och det är lika bra att skriva allt i kronologisk följd för att kunna följa upp i efterhand hur allt har gått till.

Det blev måndag och jag går iväg med barnen för att lämna Malvina på förskolan, Lennart har redan åkt till jobbet. På väg till förskolan möter vi en lastbil med container, den stannar när den ser oss, och ut kommer en man och frågar om var nummer två är på vägen vi befinner oss, han hittar bara fyra. Jag frågar vilken adress han fått och säger att det är nog fel väg han hamnat på, men sen ser jag telefonnumret på bilen och det är samma riktnummer som takfirman finns på. Så jag frågar om det inte är vår adress (nummer 32) han ska till, eftersom det ska genomföras takjobb hos oss. Han nämner firmans namn och det är de som ska jobba hos oss, så då ger jag honom vägbeskrivning. Jag är borta en timma, passar på att ta en promenad efter lämningen av Malvina. När jag kommer hem så ser jag att en container står i gräset bredvid garaget och en står placerad på garageuppfarten, där uppfarten övergår i plattgången till huset. Jag får mer eller mindre panik, jag vet inte var vi egentligen tänkt oss att containern skulle stå, men inte där. Tänker vikten av själva containern kommer plattorna klara, men när de väl börja fylla den med takpannorna. Jag ringer direkt till takfirman, som säger att de inte ska vara några problem, med placeringen, men att han ska kolla med containerkillen och återkomma. Jag säger att vi vill ha papper på att om något händer plattorna så ska det åtgärdas. Han säger att om något händer får de ju åtgärda det...
 
Behöver jag säga att han inte återkom, utan sen kom de och började slänga takpannor i containern. Kunde bara se på och hoppas att plattorna skulle hålla.
 
 

Inga kommentarer: